Time to relax? No way José

2 juli 2018 - Kalmar, Zweden

Neso: TIno houdt van zwemmen, dus wij op naar de zee. Op de terugweg ziet hij vanuit zijn ooghoek iets flapperen en zet een gigantische spurt uit het niets in, mij meetrekkend. Ik maak volledig contact met de Zweedse bodem die me een kaakslag geeft waar Mohammed Ali ooit wereldkampioen mee is geworden. En dan kan ik volledig tot rust komen in de stoel van een lokale tandarts. De schade viel mee, de pijn niet. Niet geheel mijn idee van je volledig onderdompelen in een vreemde cultuur, maar de tandartszorg in Zweden is ok, kan ik je van harte aanbevelen.

relaxtimeSaskia: Een paar daagjes nietsdoen klonk heel erg leuk. Tenzij je je bakkie thee naast je laptop zet, de poten van die multifunctionele campingtafel niet goed vastzet, even te hard leunt, en je laptop een theedouche geeft. Laptop zegt piep, knetter en gaat met vakantie. Tja, dan moet je wel relaxen. Gelukkig is het manuscript voor mijn boek wel op tijd bij de uitgever gekomen.

Tino: uhuh, tijd voor een botje, slapen, lopen, en een beetje rennen, noem je dat vakantie? Nou, dan is het voor mij elke dag feest!

Ika: vakantie? Bedoel je de hele dag vliegen weghappen, horzels ontwijken en onbekende paadjes inlopen. Nou geef mijn portie maar aan Fikkie. Of nee, die portie wil ik wel hebben, neem Fikkie maar mee op vakantie. Die wil vast wel.

1. Mirjam de Waard:
    5 juli 2018
    Neso, heb je je kaak bezeert? Zijn er kiezen of tanden afgebroken? Au, wat een pech. Sterkte, man. Heb je pijnstillers?
  2. Noordkaap:
    6 juli 2018
    Viel mee, een wortelkanaalbehandeling, alle kiezen en tanden zijn nog heel.
  3. Mirjam de Waard:
    7 juli 2018
    Gelukkig. ENGELAND-ZWEDEN 2-0!! Dóór naar de halve finale! Ehm...in welk land zitten jullie nú? Hoe is de sfeer dáár?
  4. Nicole van Soest:
    8 juli 2018
    OMG: niet mijn vorm van relaxed zijn. Waar is dat dolce far niente en genieten van Kroatie op het wk?
  5. Noordkaap:
    8 juli 2018
    Geladen stemming, geen gejuich, het terras zat vol met treurende Zweden
  6. Noordkaap:
    8 juli 2018
    We zijn nu buiten het bereik van de satelliet geen tv meer er zit niets anders op dan echt niets te doen.
  7. Mirjam de Waard:
    17 juli 2018