De poolcirkel, staan op iets dat niet bestaat

10 juli 2018 - Rovaniemi, Finland

De poolcirkel gepasseerd

Daar sta je dan, op een punt op je bucketlist (die we niet hebben by-the-way) en je realiseert je dat je op een illusie staat. Zo’n fenomeen dat aan de fantasie van de mensheid is ontsproten. In dit geval aan de fantasie van een wiskundige genie die op een zekere dag zei: en dit vind ik wel een lollige plek voor een nieuw lijntje. De zeilers vieren feest als ze voor het eerst in hun leven de evenaar passeren, en de echte avonturier komt er maar bekaaid af. Vanaf dat moment kwam de euforie van het passeren van een niet bestaand verzinsel ook de bikkels van het noorden toe. En ik moet je zeggen, het heeft wel iets. Staan op een punt op de aardbol waar je met een been in Finland staat en met het andere in het poolgebied. Fascinerend hoe een gedachteconstruct zo echt kan zijn.

wat een weertje 30graden in het poolcirkel gebiedhier staan we nu, een puntje op de aardbol

Amsterdam 1972 kmWie kan dat navertellen, tanken precies op de poolcirkel

1. Nicole van Soest:
    11 juli 2018
    Wat bijzonder om zo noordelijk te zijn. Door jullie verhaal en foto’s geniet ik in het warme Nederland met jullie mee. Veel reisplezier!